De bestelling 

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een bevestiging. Hierin staat uw bestelling en de totale kosten, inclusief verzendkosten. Ook wordt in deze bevestiging het rekeningnummer vermeld waar uw het bedrag naar kunt overmaken, wacht daarom met betalen totdat u een bevestiging heeft ontvangen. 
Bij een iDEAL betaling, net als achteraf betalen, gaat alles automatisch, daar wordt het ordernummer e.d. gelijk in verwerkt!  

Pakket niet ontvangen ivm een verkeerd ingevuld adres

Controleer je Adresgegevens goed voor het definitief bestellen. Je ontvangt na het plaatsen van de bestelling gelijk een email waarin je dit nogmaals kunt controleren en zo nodig aan kunt passen. De adresgegevens worden aan de hand van de door jou ingevulde postcode met huisnummer automatisch verwerkt op een label. Pakketten die dus onjuist zijn geadresseerd komen na een aantal dagen weer bij ons retour en dit kost ons € 7.30 per pakket. Voor adressen in het buitenland gelden andere tarieven. De kosten om het pakket opnieuw te verzenden naar het juiste adres zijn €3,95 + de retourkosten van het pakket. De daadwerkelijke verzendkosten zijn nog veel hoger, we vragen aan de klant enkel een vergoeding. Vandaar dat goed controleren erg belangrijk is. Mocht je hierdoor het pakketje willen annuleren, dan kan dat uiteraard. We storten het bedrag van je order dan terug op je rekening. De retourkosten worden hierop wel in mindering gebracht.

Levering 

Als de artikelen op voorraad zijn worden ze na betaling binnen 48 uur verzonden op werkdagen. Wanneer dit niet mogelijk blijkt te zijn om welke reden dan ook dan krijgt u bericht hiervan via de mail. 
Mocht de levering langer duren i.v.m bestellingen, weekenden en/of feestdagen, dan zullen wij dit aan u doorgeven. 

Garantie en retourzendingen 

Bij de webshop van De Wolkast heb je voor al je bestellingen een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je de bestelling bekijken en eventueel retourneren. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.

Controleer direct na ontvangst van de bestelling of deze compleet en onbeschadigd is.  Als dit niet zo is, neem dan binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op om dit te melden. De  artikelen worden dan indien nodig door ons vervangen of vergoed.

Wij hanteren de volgende regels voor retourneren. Mocht je de bestelling willen retourneren, dan kan dit uitsluitend als deze:
– binnen de zichttermijn van 14 dagen wordt teruggestuurd.
– in de onbeschadigde, niet beschreven, originele verpakking zit.
– compleet, niet gebruikt en onbeschadigd is.
– ​Artikelen die te kopiëren zijn zoals PDF bestanden van brei- en haakpatronen en boeken zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Deze kunnen dus niet geretourneerd worden (dit heeft te maken met copyright).

​Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet vergoed. Als je alle artikelen van een bestelling retourneert binnen de termijn van 14 dagen, ontvang je de eventueel betaalde verzendkosten van ons terug. Let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening!

Geopende artikelen die niet voldoen aan bovenstaande eisen blijven je eigendom. Wij sturen deze artikelen naar je terug en zullen de gemaakte kosten in rekening brengen.

Je kunt je retouropdracht doorgeven via [email protected] Vermeld hier in ieder geval in:

  • Je naam
  • ordernummer
  • de artikelen die je retour wilt sturen

Wanneer je goederen retourneert, dan zijn de verzendkosten van het retourneren en het risico voor eigen rekening. Zodra wij de goederen ontvangen hebben, storten wij het aankoopbedrag minus eventuele verzendkosten binnen 5 werkdagen terug. 

Teveel bestelde, volledige bollen in originele staat kunnen binnen een termijn van 2 maanden terug worden gestuurd. Bollen met rookgeur kunnen niet opnieuw worden verkocht en daarom ook niet retour gestuurd worden. Wij sturen deze artikelen naar je terug en zullen de gemaakte kosten daarvoor in rekening brengen. Zijn de artikelen niet meer in ons assortiment (artikelen in de Sale categorie), dan kunnen deze niet retour gestuurd worden.

Kleuren/Advies: 

Let erop dat wanneer je garens besteld, dat er kleurverschillen in de katoen/wol/acryl kan zitten wanneer je bolletjes gebruikt van verschillende kleurbaden. 
Wanneer je een aantal bolletjes bij ons besteld van 1 kleur, dan verzenden wij die altijd van hetzelfde kleurbad (indien dit voor ons niet mogelijk mocht zijn, brengen we jou hier eerst van op de hoogte)
Wij kunnen geen garantie geven dat er bij een latere (na)bestelling nog bollen zijn met hetzelfde kleurbad, kleurafwijkingen kunnen dan een gevolg zijn. 
Ons advies is: Koop genoeg garen voor een project, bolletjes die ongebruikt en over zijn, mogen retour gestuurd worden. 
Er kunnen van bepaalde kleuren soms dusdanige kleurverschillen in verfbaden zijn, dat het wel een andere kleur lijkt te zijn, hier kunnen wij dus geen garanties op geven. 
De Wolkast is niet aansprakelijk voor schade die is toegebracht aan geleverde artikelen door verkeerd gebruik. Als je een klacht hebt dan kun je contact opnemen met [email protected] 


Annuleren 

Annuleren van jouw bestelling graag tijdig telefonisch doorgeven op 0747858100.
Als je jouw order wilt annuleren, zou je dat dan zo spoedig mogelijk willen laten weten? 
Als het pakket al verzonden is vervalt de mogelijkheid tot annuleren.
Bij annuleren wordt het totale bedrag min 1 euro voor transactiekosten teruggestort op de rekening waarvan wij de betaling hebben ontvangen.

Aansprakelijkheid 

Laat je kind nooit alleen met de gehaakte, gebreide knuffels e.d. waar veiligheidsoogjes in verwerkt zijn. 
Ze bevatten kleine onderdelen die goed vergrendeld zitten maar er is altijd risico op loslaten. 
Dit zou tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. 
Let dus goed op! 
De Wolkast kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld!!
 

Spaarpunten

  • De punten worden berekend over de bestelde producten, maar exclusief de verzendkosten.
  • Bij elke € 2,- die je besteed, krijg je een “Bolletje” ter waarde van € 0,06. In de winkelwagen kun je de gespaarde punten zien van de bestelling. Je totale punten kun je altijd zien als je inlogt in je account.
  • De “Spaarpunten” worden alleen toegekend aan geregistreerde klanten
  • De “Spaarpunten” kunnen enkel en alleen verkregen worden op www.dewolkast.nl en zijn ook alleen op deze site geldig.
  • De “Spaarpunten” kunnen niet worden omgezet in geld
  • De “Spaarpunten” zijn niet overdraagbaar
  • De “Spaarpunten” gelden niet op aanbiedingen.
  • Na het plaatsen van een bestelling worden de gespaarde “Spaarpunten” bij je account bijgeschreven.

De Wolkast behoud het recht om ten alle tijde wijzigingen door te voeren in alle voorwaarden betreffende dit puntensysteem, ook zonder voorafgaande berichtgeving. 

Wij wensen u heel veel plezier met uw aankoop!!


Wij proberen met onze site iedereen zo goed mogelijke informatie te verschaffen, daarbij produceren wij met dewolkast.nl heel veel content.
Wij proberen altijd de rechten van anderen te respecteren en willen niemand met onze content duperen. Het kan echter voorkomen dat er per ongeluk een plaatje
gebruikt is waarbij dit niet is gelukt. Ook zou het kunnen dat teksten teveel overeenkomsten hebben.
Mocht je het idee hebben dat wij jouw rechten geschonden hebben, neem dan aub contact met ons op, dan zullen we er alles aan doen om dit te corrigeren!